Особливості розвитку мовлення дітей 2-3 року

Розвиток мовлення

Ранній розвиток дітей – важливий аспект формування особистості маленької людини. Важливим аспектом третього року життя стає повне оволодіння мовним апаратом. Дитина вже вчиться будувати граматичні конструкції, в повній мірі висловлювати своє бажання і потреби.

Важливо пам’ятати про те, що здатність говорити закладається ще під час внутрішньоутробного розвитку. Спочатку розвивається слух, що стає основою для подальшого формування мови. Дуже важливо на даному етапі заложити необхідність мови як такої – важливо розмовляти з дитиною. Таким чином ми показуємо, що розмова – це невід’ємна частина нашого життя.

З появою дитини на світ формування мови проходить в кілька етапів – від гулення і белькотіння в дитячому віці до вимови певних слів і фраз у віці 2-х років.

Слід зазначити, що в період з 2-х років мову дитини вже починають розуміти не тільки близькі, а й оточуючі. Також необхідно враховувати і статеву диференціацію – частіше дівчатка починають говорити швидше оперуючи в основному окремими словами, хлопчики ж навпаки – в основному превалюють власну мову, але з часом починають відразу розмовляти фразами і пропозиціями.

Необхідно пам’ятати, що кожній дитині відповідає індивідуальний темп розвитку мови. Але батьки можуть стимулювати цей процес. Постійно розмовляйте з дитиною, коментуйте Ваші дії. Спілкуючись з малюком використовуйте яскраві живі образи, які дитина може бачити, торкатися до них і взаємодіяти з ними.

Прогулянка з малюком стає джерелом нових знань. Це для Вас вже знайомі і звичайні речі такі як дерева, сонечко і т.д, а для дитини це все нове, не пізнане. Зверніть увагу на те, як яскраво світить сонечко, як воно відбивається в віконцях. Дуже важливо говорити з дитиною про предмети і дії, які вона безпосередньо в даний момент не спостерігає. Наприклад, разом згадувати про прогулянку, про похід в гості до улюбленої бабусі і т.д. Читайте дитині казки і разом намагайтеся їх переказувати – спочатку по картинках, а потім і без них. Вивчайте в невимушеній обстановці маленькі віршики – наприклад під час прогулянки. Розвивайте дрібну моторику руки – наприклад, сортуйте, ліпіть, так як це має безпосереднє відношення до стимуляції центрів головного мозку. Моторний і мовний центр розташовані поруч і при стимуляції одного, відразу ж підключається другий. Важливим аспектом постає соціалізація дитини – адже саме в спілкуванні з однолітками з’являються перші взаємини, які будуються на комунікації. Відвідуючи заняття раннього розвитку, Ваш малюк не тільки отримує нові навички та знання, але вчиться спілкуватися, висловлювати і формулювати свої думки, бажання і потреби. А мовні заняття сприяють правильному формуванню вимови звуків, правильного використання граматичних конструкцій.

Активно займайтеся зі своєю дитиною, спілкуйтеся з нею і тоді Ваша дитина буде відмінно говорити і з задоволенням.

Scroll to Top